Hyppää pääsisältöön
Amusa Toimitus / 29.03.2014

Fiskars-, Iittala-, Arabia- ja Hackman -brändeille on myönnetty Design from Finland -merkki

Fiskarsin huippumuotoilustaan tunnetuille brändeille, Fiskars-, Iittala-, Arabia ja Hackman, on myönnetty Design from Finland -merkki.

Tämä Suomalaisen Työn Liiton merkki myönnetään ainutlaatuiselle suomalaiselle muotoilulle, ja se kertoo yrityksen panostaneen edelläkävijänä suomalaiseen muotoiluun. Fiskarsin Ruukissa jo vuonna 1649 alkunsa saanut Fiskars on kasvanut kansainväliseksi yhtiöksi, joka tarjoaa johtavia kuluttajatuotteita kotiin, puutarhaan ja ulkoiluun. Fiskars voi olla ylpeä jo vuosisatoja kestäneestä muotoiluosaamisestaan.

Design from Finland-merkki
Design from Finland -merkki. Kuva: Suomalaisen Työn liitto

- Design on enemmän ja enemmän osa liiketoimintojen ydintä. Tuomalla esiin suomalaisen muotoilutaustansa näyttävästi yritys voi luoda lisäarvoa ja erottumismahdollisuuksia kilpailluilla kotimaisilla ja kansainvälisillä markkinoilla. Etenkin kansainvälisillä markkinoilla suomalaisella designilla on upea kaiku ja laadukas imago. Design from Finland -merkin tarkoitus on tukea merkinhaltijayritysten panostuksia kansainvälisillä markkinoilla ja viestiä laadukkaasta suomalaisesta muotoilusta luotettavalla tavalla, kertoo Brand Manager Rilla Engblom Suomalaisen Työn Liitosta.

Fiskars yleissakset
Fiskars yleissakset kaikkeen leikkaamiseen. Kuva: Fiskars

- Fiskars-konsernin tuotteet tunnetaan maailmanlaajuisesti toimivuudestaan ja helppokäyttöisyydestään. Meillä on kyky luoda haluttuja, ikonisia tuotteita ja rakentaa vahvoja brändejä. Muotoilu on keskeisin osa brändiemme tuotekehitystä ja markkinointia. Uskomme kestävään muotoiluun ja että vastapainona kertakäyttökulutukselle ihmiset arvostavat hyvin suunniteltuja tuotteita, jotka on tehty kestämään sekä aikaa että vaihtuvia trendejä, kertoo Fiskarsin strategiajohtaja Max Alfthan.

- Yhtiömme juhlii tänä vuonna 365-vuotista historiaansa ja Design from Finland -merkin myöntäminen kertoo myös tästä työstä

Engblomin mielestä Fiskars hallitsee kansainvälisen markkinoinnin, brändäyksen ja hyvän tarinankerronnan, joita kaikkea tarvitaan tavoitteissa saavuttaa yhä laajempaa kansainvälistä menestystä.

- Suomalaisten muotoiluun panostavien yritysten kannattaa ennakkoluulottoman rohkeasti julistaa suomalainen design maailman parhaaksi.